De eerste week! - Reisverslag uit Boquete, Panama van Wouter Eveline - WaarBenJij.nu De eerste week! - Reisverslag uit Boquete, Panama van Wouter Eveline - WaarBenJij.nu

De eerste week!

Door: Wouter

Blijf op de hoogte en volg Wouter

06 Maart 2013 | Panama, Boquete

Hola todos!

Hier even een berichtje vanuit Boquete, Panama! De eerste week zit er al weer op en we hebben eigenlijk al best veel gedaan en gezien, vinden we zelf
dan...

Het begon allemaal op 27 februari om half 5 in de ochtend in Schiedam/Vlaardingen. Na een klein uurtje naar Schiphol gereden volgde het afscheid etc en stapten we in het vliegtuig dat ons eerst naar New York bracht. Daar moesten eerst door een best strenge douane, de eerste ontmoeting met de USA was niet heel best. Zo werd de douane meneer boos omdat ik me ingevulde briefje op de desk legde ipv dat ik hem aangaf. Daarna moest ik de inhoud van me transport hoes vertellen en alleen backpack was duidelijk niet genoeg pffff. Daarna weer terug door de douane omdat het een tussenstop was, daar werd ik ineens uit de rij gepikt voor een extra drugstest. De beste man trok ze handschoenen aan en ging met een papiertje door me tas, papiertje ging het apparaat in en hij bleef me best boos aankijken. Gerlukkig kreeg ik een groen lampje, me hart zat wel in me keel maar na een paar keer goed doorslikken zat die weer op ze plaats ;)

We hadden een uurtje vertraging voor onze vlucht naar Panama, deze verliep voorspoedig al was het een smerig klein vliegtuigje. Eenmaal aangekomen waren we heel snel door de douane en werden we opgewacht door een man die ons naar ons eerste hostel zou brengen. Gelukkig sprak deze man heel goed engels, NOTTTTT! Nogal irritant, hij dacht dat we Amerikaans waren maar toen eenmaal duidelijk was dat we uit Nederland kwamen begon hij gelijk over onze nationale trots, het Nederlands elftal haha dat was wel heel grappig. Verder was het vooral heel stil in de taxi want meer dan inderdados en nossa kan ik niet in het Spaans!
Aangekomen in ons hostel was het vooral heel warm! Even wennen dus en lekker zweten in bed. De volgende dag zijn we Panama City te voet gaan verkennen, vieze stad met veel contrasten (hoge dure wolken krabbers in de ene wijk en krotten in de andere wijk!). De tweede dag zijn we naar het Panama Kanaal geweest, wel grappig, ook gelijk kennis gemaakt met de echte Panameese taxi chauffeurs. 2x flink afgelegd maar we moesten wel haha iedereen werd daar afgelegd! Daarna in een te mooie en luxe shopping mall geweest met alle dure merken die we in Nederland ook hebben.

Na 2 dagen in deze rare stad te zijn geweest wilde we wel wat anders en hebben we een tour naar de San Blas eilanden geboekt. We hebben daar op een te mooi eilandje tussen de Kuna Yala indianen geleefd. Helaas zat het weer niet echt mee en hadden we zelfs vertraging bij ons vertrek omdat de zee te woest was! De rit ernaar toe was trouwens een avontuur apart, door de bergen en dichte jungle om. Op begeven moment dachten we ons in een verhaal van Locked up abroad te bevinden. Kwamen ineens bij allemaal `militairen` en moesten ze tien dollar betalen om door te mogen en de jungle werd steeds dichter en de wegen steeds steiler en slechter....Verder was het heel mooi, palmbomen, blauwe zee, vissen, mooi strand, Amerikanen die Spring break vieren en alles onder kotsen en zelfs schijten maarja, shit happens zullen ze wel gedacht hebben!

Nu zitten we dus in Boquete, super chill stadje in de bergen in oost Panama. Hebben vandaag met een scooter de omgeving verkend en super lekkere koffie bij een plaatselijke plantage gedronken. Morgen een dagje naar de hot springs en dan gaan we daarna alweer naar Bocas del Toro waar het vooral party time zal zijn :)

Tot zover! We gaan nu ons biertje opdrinken en ik denk een nieuwe halen...

Hasta luego!

• 06 Maart 2013 - 01:55

Wolter En Willeke Horstman:

Hallo wouter en eveline, goed om even wat van jullie te lezen ... Ik had natuurlijk jos en els al gevraagd of zij iets van jullie gehoordj hadden en begreep dat jullie op n eilandje zaten ergens zonder electra ... Tja dat is ff anders dan in nederland natuurlijk .. Maar daar zijn dan toch de eerste rooksignalen van jullie avontuur, :-) wat n prachtige foto's en wat hebben jullie al veel beleefd zo .. Ik zou zeggen tot het volgende leesverslag! Groetjes wolter en willeke

• 06 Maart 2013 - 08:57

Els En Jos:

Hallo Wouter en Eveline,
    Wat leuk dat verslag,en wat hebben jullie al veel meegemaakt.
    Blijven jullie volgen,op jullie avontuur.

Lieve groetjes pa en ma

• 06 Maart 2013 - 08:59

Irene:

Super leuk om te lezen! Mooi dat alles goed gaat! Heel veel plezier nog:)
    Xxx liefs Irene

• 06 Maart 2013 - 08:59

Irene:

Super leuk om te lezen! Mooi dat alles goed gaat! Heel veel plezier nog:)
    Xxx liefs Irene

• 06 Maart 2013 - 09:31

Rooooooobbiinnnnnnnnnnn:

Haha Wooooooddyyy,

Wat een prachtig verhaal zeg!
    Niet zo raar dat ze jou tripple checken bij de douane natuurlijk, ouwe smokkelaar!

Geniet er van en blijf schrijven :-)

CU,
    Robin

• 06 Maart 2013 - 09:36

Claudia:

superleuk! en wat een mooie foto's! Genier nog maar lekker!
    Kus!

• 06 Maart 2013 - 10:08

Jeroen:

NICE! keep on going!
    Niet al je geld uitgeven aan drank Bocas del Toro ;-))
    tip van WIKI: huur een fiets in Bocas ;-)

• 06 Maart 2013 - 12:20

Marjan:

Nou, dat was al even veel beleven zeg. Leuk!!!
    Veel plezier!
    xxx

• 06 Maart 2013 - 21:09

Irna:

Leuk verhaal en mooie foto's. klinkt heerlijk en volgens mij is het ook zo. geniet maar lekker. kus

• 06 Maart 2013 - 22:56

Annemieke:

Echte nu al een avontuur en wat een super leuke foto's! Zo jaloers! haha!!!Genieten!!!

• 25 Maart 2013 - 20:32

Eva:

Hiii Eef en Wout!
    Ik heb mezelf nu pas de tijd gegund om al jullie verhalen te lezen, ik ga dus nu een inhaalslag maken :).
    Nu al een avontuur en wat een mooie foto's, ben benieuwd naar de rest!
    Liefs xx