Een maand geleden.....! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Wouter Eveline - WaarBenJij.nu Een maand geleden.....! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Wouter Eveline - WaarBenJij.nu

Een maand geleden.....!

Blijf op de hoogte en volg Wouter

05 Mei 2013 | Guatemala, Antigua

Een hele goede morgen allemaal!
Het is alweer een maand geleden dat we iets van ons hebben laten horen via deze site. Dit kwam mede doordat we bijna nooit een computer in het hostel hebben, wel wifi maar de telefoon van Eef werkt niet zo heel chill om een verhaal te schrijven.
De laatste keer waren we gebleven in Granada waar we Spaanse les volgden. Dit was echt heel leuk, maar ook vermoeiend, soms frustrerend en vooral heel leerzaam. De leraressen spraken allebei 0 Engels waardoor echt alles in het Spaans ging. Het grappige was dat we vooral veel spelletjes gespeeld hebben en ook zijn we met de les naar een markt en een museum geweest. Na de lessen deden we vooral niets, het was zo vermoeiend van 8 tot 12 in de ochtend dat we smiddags vooral chillden. Dat kwam ook wel doordat we vaak savonds wel wat gingen doen: donderdag ladies night bijvoorbeeld. Op zaterdag zijn we met een groepje uit het hostel uit gegaan wat wel heel grappig was, er was een Amerikaan die Duitsers de oorlog weer verklaarde, drink oorlog alleen dit keer. Gelukkig konden we de zondag ochtend les dan ook wat verplaatsen zodat we iets van konden uitslapen. Na de laatste les op dinsdag zijn we laat in de middag op gehaald voor een tour naar de Masaya vulkaan. Maar eerst werden we nog ergens afgezet voor 45 minuten, wisten alleen niet waar haha. Dit bleek dus de beroemde Masaya markt te zijn, prima plek om 45 minuten rond te struinen. Daarna volgde het echte werk, de nog active vulkaan. Nadat we op de vulkaan kwamen konden we eerst de krater in kijken die nog rookte, daarna andere krater gezien waar we maar 3 minuten mochten blijven door de giftige gassen die eruit kwamen. Na prachtige zonsondergang gingen we bewapend met een zaklamp en helm een bat cave in, super veel vleermuizen, grote spin en scorpioenen! Als laatste hebben we in dezelfde krater gloeiend lav gezien, super vet!
Dag later zijn we naar Isla Ometeppe gegaan, onderweg ineens van bus moeten verwisselen waar ze onze tassen van de ene naar de andere bus gooiden haha. Na een uurtje met een super kleine gare boot, kwamen we aan op een heel chill eiland! Eerste dag scooter gehuurd en de boel beetje verkend, geeindigd in een soort lagune met heel koud water, lekkah. Daar aan de praat geraakt met een local die in Miami werkt, hij nodigde ons gelijk uit om daar avondje te gaan stappen als we daar zijn, prima, weer een adresje erbij. Savonds met Tom, Nederlander die we in Granada ontmoet hadden, wat gegeten en gedronken. Volgende dag gingen we DE vulkaan bezoeken, 7 uur sochtends werden we opgehaald door onze gids en begonnen we aan de klim naar het uiotzichtpunt. Haha dit was zoo zwaar en warm, maar het uitzicht was super mooi en zeker de moeite waard. Onderweg super veel nieuwsgierige apen gezien en zelfs een slang van een metertje! Rond 3 uur waren we weer terug, helemaal kapot, niets gedaan dus verder want dag later gingen we alweer verder naar San Juan del Sur. Haha Tom was al een dag eerder gegaan dus hij had voor ons een mooi hostel uitgezocht waar we prima konden verblijven. Eerste avond was het zaterdag dus feest! Kwamen nog paar bekenden tegen uit Granada dus dat was een gezellige avond. Dat heb ik de volgende dag wel gemerkt want kon eigenlijk niets anders dan slapen in de schaduw, terwijl Eef lekker aan het surfen was haha. Sochtends met Tom live op ESPN PSV - Ajax gekeken, begon half 9 sochtends al daar maar het resultaat was zo goed dat onze dag niet meer stuk kon. De rest van de dagen hebben we daar beetje op het strnad gehangen en heeft Eef gesurfd, heel relaxed dus. Daarna stond Leon op het programma, hier hebben we echt een zware week gehad, niet alleen door de warmte maar vooral door de goedkope alcohol. Donderdagavond, salsa night, we werden opgehaald met een truck van het hostel waar iedereen in ging haha super mooi. Die truck bracht ons naar de verschillende barretjes, Eef heeft nog redelijk wat salsa gedanst, ik zat vast aan een Aussie die maar bier en tequila bleef halen haha. Het vetste van die week was het vulcano boarden, met een soort snowboard zittend van een vulkaan boarden! Dit was zo vet en ging zo hard! Dat het niet zonder gevaar was bewees een Amerikaanse vrouw die viel en head first naar beneden ging, heel der gezicht onder het bloed maar ze was wel de snelste met 71 km p/h haha dat vond zij het belangrijkste. Savonds mooi feestje in het hostel gehad waar Eef en ik hebben laten zien hoe beerpong gespeeld moet worden: Nederland - Canada 6-1. De avond werd afgesloten in een van de discotheken van Leon. ZOndag lekker uitgebrakt op het strand, de katers hier zijn wel soort van erger, niveau Lex katers, door de warmte ofzo denken we ;)

Doordat we het in Leon zo zwaar hadden vonden we dat we wel even mochten relaxen, waar kan je dat beter doen dan op een tropisch eialndje in de Caribean! We besloten naar Roatan te gaan mede doordat we getipt waren door een paar Aussies die daar een super tijd gehad hadden. De reis naar Roatan was een verhaal apart door het gevaarlijke Honduras inclusief overnachting in de murder and aids capital of the world : San Pedro Sula. Toevallig was ook dat de overheid net de oorlog had verklaard met de drugsbendes waardoor echt overal militairen stonden met wapens groter dan zij. Onderweg met de bus paar keer uit moeten stappen voor een controle maar uiteindelijk waren we dan in Roatan! Wat was het hier mooi zeg, precies zoals een paradijs eruit moet zien, witte stranden, blauwe zee, super aardige en lieve mensen. De Amerikaanse cruise toeristen waren het enige nadeel maar dat was ook wel weer grappig om die mensen te zien, toch ander soort volk lijkt het! Op Roatan hebben we vooral niets gedaan haha, uitslapen, naar het strand, snorkelen, sunsetjes, cervezas en dat elke dag weer ;)
Op een dag een snorkel tour gedaan met nog een Nederlander, Aussie en een Canadees stelletje. SUper mooie dingen gezien met als hoogte punt 2 turtles, idd zonder neusgaten, die zelfs naar ons toe kwamen zwemmen:)
De zonsondergangen daar waren miss nog wel het mooiste, die bekeken we dan ook vanuit onze beach stamkroeg op vanaf een boot die daar in de baai lag. Die boot was zo vet, daar zwommen we met hetzelfde groepje als met de snorkeltour heen, dit keer zonder snorkel maar met 6-packie. Die boot had een rope swing en een soort trap waar je vanaf kon springen. Daar hebben we 2x de zonsondergang kunnen zien, echt heeeeeel mooi! Ook zijn we avondje met Chris, Amsterdammer, uit gegaan in een plaatselijke koeg met alleen maar locals. Heel vet, wat die vrouwen daar allemaal met hun billen kunnen is wel heel bizar, soms leek het dan ook echt niet meer op dansen zeg maar ;)
Tevens hebben we daar Koninginnedag gevierd met echt super rijke Nederlanders in een Nederlandse kroeg. Daar hadden ze oranje shotjes en BITTERBALLEN, zoo lekker eindelijk weer is! Het was wederom een geslaagde avond:)
Roatan wilden we eigenlijk niet verlaten maar na nachten zijn we toch weer door gegaan haha;)

De volgende stop was in Copan, waar de beroemde ruines zijn. In Copan kwamen we Ruben en Talita tegen waar we 5 uur mee gelopen hebben naar en door de ruines en scultures. Mede door mijn schuld want we hadden de ingang gemist die ik wel gezien had waardoor we heel ergens anders belandde. Bij de sculptures, die we eigenlijk niet wilden doen. Copan uit was mede daardoor toch wel een pittige uitwedstrijd. Het grappige was dat Ruben Jacco en Brady had ontmoet tijdens hen eerdere trip door Central America hahah zooo toevallig, small small world;)
Savonds flesje flor de cana gekocht en met ze 4-en drink spelletje gespeeld om vervolgens de plaatselijke kroegen onveilig te maken. Super avond gehad, vooral veel gelachen en lekker geklierd met wat locals. In twee tenten geweest waarvan de laatste beetje vaag en ver lopen was haha maar wel heel leuk! Dat salsa dansen gaat me trouwens nog niet echt goed af haha het uit de maat dansen trouwens wel;)
Dat was gisteravond, zijn vandaag naar Antigua gereisd en dat was mede door gister toch wel een zware reis. Eef had het vooral zwaar met wakker worden en ontbijten hahahah zo grappig;)

We vermaken ons, zoals jullie kunnen lezen, nog steeds heeeeel goed:) We hebben nog ongeveer 1,5 maand en dat klinkt nog zoo kort haha, beetje jammer!

We hebben hier niet zoveel mee gekregen van de kroning maar hoorden dat het een mooi feestje was in Amsterdam. Dat kunnen ze trouwens wel goed daar, schijnt morgen weer een mooi feestje in Amsterdam te zijn;)

Voor nu, de groeten, het is hier zaterdagavond maar slaan keertje over;)

Adios!